פעילותו של עורך הדין הפלילי מתרכזת בייצוג עדים, חשודים ונאשמים במסגרת הליכים פליליים שונים. עורך דין פלילי בתל אביב מייצג לרוב מול תחנות המשטרה, יחידות החקירה השונות, התביעות, הפרקליטות ובתי המשפט במחוז תל אביב.

משרד עו"ד ברדיצ'בסקי הוא משרד מוביל בעל מוניטין מקצועי והישגים יוצאי דופן בתחום המשפט הפלילי ועבירות הצווארון הלבן.

מה הן עבירות פליליות?

על מנת להבין את המשמעות של בחירה בעורך דין פלילי, חשוב להכיר את העבירות בהן הוא מתמחה. בין היתר, עורך דין כזה ייצג עדים, חשודים ונאשמים בעבירות הבאות:

 

1. עבירות כלכליות, עבירות ניירות ערך, עבירות הלבנת הון, עבירות על חוק התחרות.

2. עבירות רכוש כמו הונאה, גניבה או מעילה.

3. עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שוחד, זיוף ורישום כוזב.

4. עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ, עבירות מכס.

5. עבירות על איכות הסביבה, הכוללות זיהום אוויר, קרקע ומים.

6. עבירות מחשב וסייבר.

7. עבירות מנהלים ונושאי משרה בתאגיד וכן עבירות תאגידיות.

מה תפקידו של עורך דין פלילי?

ההליך הפלילי כולל מספר שלבים, בכל אחד מהשלבים הללו, יש לעורך הדין כמה תפקידים:

 

– חקירה פלילית – לחשוד המוזמן לחקירה קיימת  זכות להיוועץ בעורך דין. לכן רצוי  שיתייעץ עם עורך דין פלילי המתמחה בתחום, על מנת שילווה אותו מתחילת החקירה ולכל אורכה. עורך הדין יעזור לו להתמודד עם מהלך החקירה ויוודא שזכויותיו השונות יישמרו. בנוסף, הסנגור יבהיר ללקוח את מצבו המשפטי ואת החשדות המיוחסים לו. הסנגור יסביר ללקוח על ההליך הצפוי לו, ויסייע לו להתכונן להמשך החקירה.

 

– מעצר ושחרור בערובה – בשלב זה לרוב מתקיים דיון במסגרתו תבקש המשטרה להשאיר את החשוד במעצר או תבקש לשחררו בתנאים מגבילים. תפקידו של הסנגור לנסות ולמזער את הנזק לחשוד תוך צמצום התנאים המגבילים ככל הניתן ובמידת האפשר.

 

– תפיסת רכוש וחילוט זמני – בתיקים כלכליים נתפס רכוש רב ואף מוקפאים חשבונות בנק כחלק מהליכי החקירה באופן שלא מאפשר לחשודים להמשיך בשגרת חייהם הרגילה. תפקידו של הסנגור לדרוש לשחרר את הרכוש שנתפס על-ידי רשויות אכיפת החוק ולחלופין לנסות להגיע להסכמות בעניין שימזערו את הנזק שנגרם בעטיה של החקירה.

 

– הליך השימוע – הליך חשוב ביותר במסגרתו יתאפשר לחשוד לשטוח את טענות ההגנה שלו בפני הפרקליטות מתוך מטרה לנסות ולשכנע אותה שלא להעמידו לדין. לעיתים יחליט החשוד לוותר על הליך השימוע מטעמים משפטיים ואסטרטגיים. לאחר הליך השימוע, יתכן שהפרקליטות תחליט לחזור בה מההחלטה להעמיד את החשוד לדין, או שמא תחליט להמיר את העבירות החמורות שיוחסו ללקוח בעבירות קלות יותר, לעיתים עשויים להתנהל מגעים כדי להגיע להסדר מוסכם שייתר את המשך ניהול ההליך המשפטי.

 

– הגשת כתב אישום וניהול המשפט – לאחר סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות, ובמידה שנדחו טענות השימוע או חלקן, מוגש לבסוף כתב אישום לבית המשפט. עורך הדין יבחן אותו לעומקו, יעבור על חומרי החקירה הרבים, ויסייע ללקוח לגבש את קו ההגנה במסגרת ניהול המשפט ולהתכונן להמשך ניהול ההליך. לאחר שמוגש כתב אישום מתחיל לרוב שלב ההוכחות שמצריך הגשת בקשות שונות, חקירת מדוקדקת וקפדנית של עדי התביעה וההגנה, שמיעת סיכומים מטעם התביעה וההגנה, ובסופו של דבר יינתן פסק הדין של בית המשפט. לאחר מתן פסק הדין הסופי ייתכן ויידרש ייצוג של הלקוח גם במסגרת הליכי ערעור בפני ערכאות גבוהות יותר.

 

– הסדר טיעון – בכל אחד משלבי ההליך הפלילי ניתן לנסות ולהגיע להסדר טיעון, תפקידו של הסנגור הוא לנסות ולהשיג את ההקלות המיטביות שניתן לדרוש ולבקש עבור הלקוח. בין היתר ניתן לשקול, ויתור על חלק מהאישומים, המרה של סעיפי אישום חמורים בסעיפים קלים יותר, להפחית ואף לאיין ענישה הכוללת מאסר מאחורי סורג ובריח, למתן את הענישה הכספית, וכן הקלות נוספות שניתן להסכים לגביהן במסגרת הסדר הטיעון. יש לזכור כי הלקוח בלבד הוא אשר צריך להסכים לתנאי הסדר הטיעון ותוכנו על כל הנובע ומשתמע מכך.

למה כדאי לשכור עו"ד פלילי בתל אביב?

במחוז תל אביב קיים מספר גבוה של בתי משפט, עורכי דין, פרקליטים, חוקרים ושופטים, ולהיכרות עם הגורמים המקצועיים קיימת חשיבות בכל הנוגע לניהול ההליך הפלילי. למשרד ברדיצ'בסקי, משרד עורך דין בתחום המשפט פלילי בתל אביב, ניסיון רב, בקיאות ומיומנות בעבודה הנדרשת מול רשויות אכיפת החוק במחוז תל אביב.   

עורך דין מאור ברדיצ'בסקי – עורך דין פלילי מומלץ בתל אביב

משרד ברדיצ'בסקי הוא בעל ניסיון עשיר ורב בניהול הליכים פליליים, עו"ד ברדיצ'בסקי עבד שנים רבות כפרקליט בכיר בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב, וכן עבד שנים רבות במשרדים מובילים בתל אביב. המשרד מעניק ייעוץ וליווי משפטי פרטני, רגיש ודיסקרטי וכן מעטפת משפטית כוללת מתוך מטרה לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר האפשרית ולהילחם באופן עיקש ונחרץ על זכויותיכם וחפותכם. לשאלות נוספות או לקביעת פגישה, צרו קשר בטלפון 073-7424446.

על מנת להבין את המשמעות של בחירה בעורך דין פלילי, חשוב להכיר את העבירות בהן הוא מתמחה.

אכיפה מינהלית ועיצומים כספיים

אכיפה מינהלית ועיצומים כספיים

הוראות החוק בעניין הליך העיצום הכספי מעוגנות בפרק ח'3 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 ("חוק ניירות ערך"), והוראות החוק בעניין הליך האכיפה המנהלי מעוגנות בפרק ח'4 לחוק ניירות ערך. בנוסף הליכי…

להמשך קריאה
השקעות לא מפוקחות ברשתות החברתיות

השקעות לא מפוקחות ברשתות החברתיות

בתחום דיני ניירות הערך קיימות הוראות רבות הנוגעות למתן ייעוץ השקעות ולניהול תיקים עבור הציבור הרחב, כמו גם גיוסי כספים מהציבור. אף על פי כן, בשוק ההון הישראלי קיימים יזמים,…

להמשך קריאה
עו ד הגבלים עסקיים

עורך דין הגבלים עסקיים

בעידן של ימינו יש צורך בשמירה על תחרות חופשית והוגנת במשק. רשות התחרות מופקדת על מגוון רחב של תחומים, בהם פיקוח על עסקאות, אכיפה, ייעוץ לגופי הממשלה והכנסת ועוד. הרשות…

להמשך קריאה
עורך דין קריפטו

מתי מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מטבעות דיגיטליים?

בשנים האחרונות עולם המטבעות הדיגיטליים (המכונים לעיתים מטבעות וירטואליים או מטבעות קריפטוגרפיים) הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם. בשונה ממטבעות פיזיים, מטבעות קריפטו (כגון ביטקוין ואתריום) אינם נשלטים על ידי גוף…

להמשך קריאה