הוראות החוק בעניין הליך העיצום הכספי מעוגנות בפרק ח'3 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 ("חוק ניירות ערך"), והוראות החוק בעניין הליך האכיפה המנהלי מעוגנות בפרק ח'4 לחוק ניירות ערך. בנוסף הליכי העיצום הכספי והאכיפה המנהלית מוסדרים גם בחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994 ("חוק השקעות משותפות"), ובחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995 ("חוק הייעוץ").

הליך העיצום הכספי – ההפרות בגינן ניתן להטיל עיצום כספי מאופיינות בנסיבות מקלות. הפרות אלו עוסקות לרוב, באי הגשת דיווח או מסמך אחר שחלה חובה להגישו לפי חוק ניירות ערך או התקנות מכוחו, או בהגשת דיווח ללא הפירוט הנדרש לפי הדין. קיימות כמובן הפרות נוספות שהרשות אוכפת, אשר מפורטות בחוקים הנ"ל.

 

הליך האכיפה המנהלי – הפרות אלו דורשות לרוב הוכחת יסוד נפשי של רשלנות, והינן חמורות יותר מאשר אלו שבמסגרת הליך העיצום הכספי.

 

לעתים מדובר במעשה או במחדל דומים, ואולם הנסיבות עשויות להצביע להיכן ינותב ההליך, נסיבות מקלות באופן יחסי יובילו לניתוב ההליך לכיוון של הליך העיצום הכספי, בעוד נסיבות אחרות יובילו לניתוב ההליך להליך האכיפה המנהלי.

 

שיקולים נוספים לעניין ניתוב ההפרה יכללו בין היתר את מורכבות הראיות, טיבן ועוצמתן, חומרתו של המעשה, נסיבות האירוע, קיומו או היעדרו של יסוד נפשי, הקושי בהוכחת יסודות ההפרה, וכן שיקולי מדיניות האכיפה של הרשות.

 

בעוד הליך העיצום הכספי כולל סנקציה כספית בלבד (ראו לעניין זה את תקנות ניירות ערך (הפחתה של סכומי עיצום כספי, תשע"א-2011) ("תקנות ההפחתה")), לצד טענות בכתב מול גורמי האכיפה של הרשות, הרי שהליך האכיפה המנהלי כולל גם חקירות, בירורים ותשאולים, וכן סנקציות של מניעת כהונה, ביטול או התליה של רישיונות, ועוד סנקציות והליכים, המפורטים בחוק ובהחלטותיה של וועדת האכיפה המינהלית.

הליך האכיפה המינהלית ועיצומים כספיים שמפעילה רשות ניירות ערך – עו"ד מאור ברדיצ'בסקי

למשרד ברדיצ'בסקי ניסיון עשיר בניהול תיקי ניירות ערך, והיכרות מעמיקה עם גורמי האכיפה. עו"ד מאור ברדיצ'בסקי שירת כפרקליט בכיר ברשות ניירות ערך במשך שנים רבות ולאחר מכן פתח משרד עצמאי העוסק בתחום שוק ההון ובעבירות הצווארון הלבן. לאורך השנים ליווה המשרד לקוחות רבים שמצאו את עצמם בפני הליכי בדיקה, חקירה, בירור ותשאול, וצוות המשרד העניק להם טיפול משפטי צמוד ומסור מהרגע הראשון. הניסיון הרב שרכש עו"ד ברדיצ'בסקי, כמו גם הבקיאות המעמיקה שלו בתחום שוק ההון בכלל ובעבירות ניירות ערך בפרט, יסייעו  לכם לבנות כבר מההתחלה את הטקטיקה והאסטרטגיה הנכונה ואנו נספק לכם את המעטפת המשפטית המלאה לכל אורך ההליך,  בתבונה, במסירות וברגישות.

 

מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 073-742-4446

לעתים מדובר במעשה או במחדל דומים, ואולם הנסיבות עשויות להצביע להיכן ינותב ההליך

אכיפה מינהלית ועיצומים כספיים

אכיפה מינהלית ועיצומים כספיים

הוראות החוק בעניין הליך העיצום הכספי מעוגנות בפרק ח'3 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 ("חוק ניירות ערך"), והוראות החוק בעניין הליך האכיפה המנהלי מעוגנות בפרק ח'4 לחוק ניירות ערך. בנוסף הליכי…

להמשך קריאה
השקעות לא מפוקחות ברשתות החברתיות

השקעות לא מפוקחות ברשתות החברתיות

בתחום דיני ניירות הערך קיימות הוראות רבות הנוגעות למתן ייעוץ השקעות ולניהול תיקים עבור הציבור הרחב, כמו גם גיוסי כספים מהציבור. אף על פי כן, בשוק ההון הישראלי קיימים יזמים,…

להמשך קריאה
עו ד הגבלים עסקיים

עורך דין הגבלים עסקיים

בעידן של ימינו יש צורך בשמירה על תחרות חופשית והוגנת במשק. רשות התחרות מופקדת על מגוון רחב של תחומים, בהם פיקוח על עסקאות, אכיפה, ייעוץ לגופי הממשלה והכנסת ועוד. הרשות…

להמשך קריאה
עורך דין קריפטו

מתי מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מטבעות דיגיטליים?

בשנים האחרונות עולם המטבעות הדיגיטליים (המכונים לעיתים מטבעות וירטואליים או מטבעות קריפטוגרפיים) הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם. בשונה ממטבעות פיזיים, מטבעות קריפטו (כגון ביטקוין ואתריום) אינם נשלטים על ידי גוף…

להמשך קריאה