המשפט הפלילי הוא ענף משפטי מקיף, סבוך ומורכב. בין היתר המשפט הפלילי כולל עבירות כלכליות, כגון עבירות ניירות ערך, עבירות הגבלים עסקיים, עבירות על חוק העונשין, לרבות עבירות מרמה, הפרת אמונים, גניבה, שוחד, זיוף, רישום כוזב, עבירות תאגידיות, עבירות מנהלים ונושאי משרה, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על פקודת מס הכנסה, עבירות מע"מ ועוד עשרות רבות של עבירות המנויות בדין הישראלי

איך בוחרים עורך דין בתחום המשפט הפלילי?  מקום בו אדם חשוד חלילה בביצוע עבירה פלילית, צפוי לו הליך משפטי מטלטל ולא פשוט, שבסיומו עלולים להיות מושתים עליו עונשים כבדים. על כן, קיימת חשיבות רבה לייצוג וליווי של עורך דין משפט פלילי, שיעניק לו ייעוץ משפטי מקצועי ומעמיק  לאורך ההליך כולו.

מה כולל ההליך הפלילי?

להלן השלבים העיקריים במסגרת ההליך הפלילי:

 

1. שלב החקירה – כאשר מתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית, יחידת החקירות חוקרת את העניין באמצעות זימון של המעורבים במעשה לחקירה.
לכל חשוד בעבירה פלילית קיימת זכות להתייעץ עם עורך דין. מימוש הזכות עשוי להשפיע באופן משמעותי על אופן החקירה ותוצאותיה.

 

2. שלב השימוע – בתום החקירה מעבירה המשטרה את התיק וחומרי החקירה שנאספו לפרקליטות, אשר תחליט על בסיס חומר הראיות אם לזמן את החשוד להליך שימוע. גם במקרה כזה חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי בהקדם המירבי, על מנת שיבחן את כתב החשדות, ילמד את ליבת חומרי החקירה שיועמדו לעיונו, ויעלה בפני הפרקליטות את מלוא טענות ההגנה, מתוך מטרה לנסות ולשכנע את הפרקליטות להימנע מהגשת כתב אישום.

 

3. שלב ניהול ההוכחות – היה והתיק הפלילי לא נסגר, והצדדים לא מגיעים להסדר טיעון, אזי לאחר הגשת כתב האישום לבית המשפט, מתחיל להתנהל למעשה שלב ההוכחות בתיק, במסגרתו נחקרים עדי התביעה ועדי ההגנה, מוגשות בקשות על-ידי הצדדים, מתנהלים הליכי ביניים שונים, ובסופו של דבר לאחר שמיעת סיכומי הצדדים, ניתן פסק הדין על-ידי בית המשפט.

 

נדיר ביותר שנאשם בעבירות פליליות מגן על עצמו בבית המשפט, מכיוון שיש צורך להכיר היטב את הדין הישראלי ולהציג את הטיעונים באופן משכנע וראוי . לכן ברוב המקרים הנאשם ייוצג על ידי עורך דין מנוסה ומיומן בתחום המשפט הפלילי.

איך בוחרים עורך דין פלילי?

כאשר מחליטים להיעזר בעורך דין במהלך השלבים השונים של ההליך הפלילי, ישנם כמה גורמים שמומלץ לקחת בחשבון:

 

– הכשרה וידע – רצוי לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתחום הספציפי בו מדובר. עו"ד ברדיצ'בסקי הוא יוצא פרקליטות ומשרדים מובילים בתל אביב, בעל ידע מקצועי רב וספציפי בתחומי המשפט הפלילי והצווארון הלבן.

 

– ניסיון – קיימת חשיבות רבה לניסיון של עורך הדין במשפט הפלילי. עורך דין מנוסה יכיר לעומק את מערכת הדינים ואת שלבי ההליך השונים; ידע אילו זכויות מגיעות ללקוח שלו; יכיר פסיקות קודמות שניתן להתבסס עליהן; ידע כיצד להתנהל מול גורמי התביעה השונים; ויפעל בדרכים יצירתיות על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. לעו"ד ברדיצ'בסקי ניסיון רב ועשיר בניהול הליכים פליליים. עו"ד ברדיצ'בסקי טיפל בעשרות תיקים פליליים, וידוע כבעל מוניטין מקצועי מעולה ומוביל.

 

– יחס אישי – חשוב שיתקיימו בין הלקוח לבין עורך הדין שלו יחסי אמון. משרד ברדיצ'בסקי מבטיח לכל לקוח של המשרד יחס פרטני, רגיש ודיסקרטי. עו"ד ברדיצ'בסקי זמין תמיד עבור לקוחותיו שזוכים ליחס צמוד אישי ומסור.

 

– מיקום – לשכירת השירותים המשפטיים של עו"ד פלילי במרכז הארץ יש יתרונות. עורך דין פלילי במרכז מכיר היטב את הגורמים המקצועיים  אשר אמונים על שמירת החוק  ואת אופן התנהלותם. משרד ברדיצ'בסקי ממוקם בתל אביב ועובד בשגרה מול יחידות החקירה, תחנות המשטרה, התביעות, הפרקליטות ובתי המשפט השונים באזור תל אביב והמרכז.

עו"ד מאור ברדיצ'בסקי – מומחה למשפט פלילי

עמידה בפני הליך פלילי היא רגע לא פשוט בחיי אדם. כאשר מגיעים אלי לקוחות שזומנו לחקירה, אני יודע עד כמה חשוב להם להרגיש שיש להם על מי לסמוך. הניסיון והמומחיות שצברתי לאורך השנים בהליכים פליליים מסוגים שונים, מאפשרים לי להגן על לקוחותיי ולהעניק לכל אחד מהם ייעוץ משפטי אישי, מקצועי, מקיף ומעמיק.  אם יש לכם שאלות נוספות, נא צלצלו 073-7424446.

מקום בו אדם חשוד חלילה בביצוע עבירה פלילית, צפוי לו הליך משפטי מטלטל ולא פשוט, שבסיומו עלולים להיות מושתים עליו עונשים כבדים.

אכיפה מינהלית ועיצומים כספיים

אכיפה מינהלית ועיצומים כספיים

הוראות החוק בעניין הליך העיצום הכספי מעוגנות בפרק ח'3 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 ("חוק ניירות ערך"), והוראות החוק בעניין הליך האכיפה המנהלי מעוגנות בפרק ח'4 לחוק ניירות ערך. בנוסף הליכי…

להמשך קריאה
השקעות לא מפוקחות ברשתות החברתיות

השקעות לא מפוקחות ברשתות החברתיות

בתחום דיני ניירות הערך קיימות הוראות רבות הנוגעות למתן ייעוץ השקעות ולניהול תיקים עבור הציבור הרחב, כמו גם גיוסי כספים מהציבור. אף על פי כן, בשוק ההון הישראלי קיימים יזמים,…

להמשך קריאה
עו ד הגבלים עסקיים

עורך דין הגבלים עסקיים

בעידן של ימינו יש צורך בשמירה על תחרות חופשית והוגנת במשק. רשות התחרות מופקדת על מגוון רחב של תחומים, בהם פיקוח על עסקאות, אכיפה, ייעוץ לגופי הממשלה והכנסת ועוד. הרשות…

להמשך קריאה
עורך דין קריפטו

מתי מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מטבעות דיגיטליים?

בשנים האחרונות עולם המטבעות הדיגיטליים (המכונים לעיתים מטבעות וירטואליים או מטבעות קריפטוגרפיים) הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם. בשונה ממטבעות פיזיים, מטבעות קריפטו (כגון ביטקוין ואתריום) אינם נשלטים על ידי גוף…

להמשך קריאה